Täysin sähköinen prosessi asiakkaalta OneMedille

FENTEC (aiemmin Toptunniste) toteutti RFID-teknologialla toimivan automaattisen tilausratkaisun, joka toteutettiin asiakaskohteisiin NFC-tunnisteilla. Langaton älyhyllyratkaisu automatisoi hyllytyspalvelun tilaukset: tuotekortit on varustettu NFC-tunnisteilla ja tilaus järjestelmään tehdään lukemalla tuotekortti. Tilausraportit ovat nähtävissä selaimella. Lukijalaitteen välittämät tilaukset toimitetaan ajastettuina koontilähetyksinä OneMed Oy:n henkilöstölle.

Tuotteiden tilaaminen muuttui OneMedin asiakkaille aiempaa huomattavasti helpommaksi ja nopeammaksi. Hoitohenkilökunnan kallista aikaa ei enää tuhlata tilauskaavakkeiden täyttämiseen kun tilattavat tuotteet kirjataan järjestelmään lukijalaitteella automaattisesti. Tilausraportit ovat reaaliaikaisesti saatavilla ja selattavissa. Työaikaa todettiin säästyvän ennen kaikkea tarvikkeiden hankintaan käytetyssä ajassa: aiemmin tähän oli käytetty noin 41 h/viikko kun uuden järjestelmän myötä aikaa käytettiin enää 23 h/viikko. Säästöjä saatiin myös matka- ja työaikakuluissa.

RFID:lla automatisoitu tilausjärjestelmä helpottaa ja nopeuttaa asiakkaiden hankintoihin käyttämää työaikaa ja raportointia. OneMedilla varastoitavien tuotteiden määrä on puolittunut ja niihin sidottu pääoma pienentynyt.